Jednym ze sposobów dotarcia do klientów przez internet jest odpowiednia kampania reklamowa w najczęściej wybieranej wyszukiwarce na świecie – Google.

- ilość słów kluczowych,
- limit dzienny na płatności (można ustawić np. 5zł dziennie i stop),
- a nawet lokalizacji (opcja płatna ekstra),
możemy zacząć działanie.
Google ustali nam konkurencyjność fraz i podpowie jaką maksymalną i minimalną kwotę możemy za nią wydać.
Przykład:
Wybieramy frazę "reklama w internecie". Wtedy okazuje się, że jest to bardzo konkurencyjna fraza. Google proponuje nam za nią np 5zł za jedno kliknięcie. Możemy ustawić mniejszą stawkę, ale wtedy to strony konkurencji będą podawane wyżej. Jeśli natomiast znajdziemy frazy mniej konkurencyjne (najlepiej poszukiwać fraz lokalnych), to mogą kosztować one nawet kilka groszy.
Jeśli nadal mamy zasoby i nasza stawka za kliknięcie jest odpowiednia, nasza strona wyświetla się na samej górze wyników wyszukiwania, przed wynikami organicznymi (propozycje które nie korzystają w tym momencie z Google AdWords).
Osobiście uważamy że kampania reklamowa w Google jest swoistym wyjściem „na skróty” względem tradycyjnego pozycjonowania. Jakkolwiek pozycjonowanie związane jest z długofalowym działaniem to i takiego terminu profitów możemy oczekiwać. Kampania reklamowa jest natychmiastowym w skutkach, ale krótkoterminowym rozwiązaniem. Mimo wszystko przy obraniu niektórych strategii rozwoju jest bardzo pomocna.
Wiele zależy też od rodzaju biznesu który prowadzisz.
A otrzymasz wiele ciekawych prezentów!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz