wtorek, 11 października 2011

Pracownik, przedsiębiorca czy niewolnik? A Ty jak zarabiasz?

Rozmawiałem kiedyś z moim znajomym programistą na temat biznesu. Napisał mi ciekawego maila:

Wiele osób podpowiadało mi, bym zdecydował się na własny biznes, jednak jestem chyba z nielicznych znanych mi osób, które zachwalają swojego pracodawcę, nie odczuwam presji w pracy ani z tego powodu nie czuje się gorszy, wręcz przeciwnie mój szef mnie szanuje, a to jest dla mnie w tej chwili najważniejsze. Nie znam tych wszystkich spraw formalnych, jakie trzeba wykonać, by samemu otworzyć interes, dla mnie zawsze wydawało się to nie tyle za trudne, co czasochłonne. Do tego nikt mi nie zagwarantuje że liczba zleceń, pozwoli mi spokojnie zarobić, po odjęciu tych wszystkich podatków. Tutaj mój pracodawca gwarantuje mi pracę, moje dochody są uzależnione od tego co zrobię, czyli jest to bardzo dobre rozwiązanie, nie chodzi o pracę akordową, na taką bym się nie zgodził. Czasem się zastanawiam czy gdybym był sam dla siebie szefem, czy miałbym takie podejście do swojej pracy, jak teraz, wydaje mi się że raczej nie, skupiłbym się za bardzo na tych wszystkich niezbędnych dokumentach, które niepotrzebnie, zaprzątały by mi myśli. Wiem że wielu się ze mną nie zgodzi, ale to jest ich życie i ich decyzję, ja jestem świadom tego co robię.

Zgadzam się z nim i jednocześnie i jednocześnie nie zgadzam.

Po pierwsze woli być pracownikiem i być może osiąga sukcesy w tym co robi. Jednak nie można mówić, że pracodawca musi radzić sobie ze wszystkimi sprawami prowadzenia firmy. Od księgowości mamy biura rachunkowe, od prawa mamy prawników i staramy się delegować nasze obowiązki komu innemu.

Biznesmen to osoba, która potrafi wykorzystać umiejętności innych - sam nic by nie zdziałał.



Jeśli spodobał Ci się ten artykuł i chcesz więcej
A otrzymasz wiele ciekawych prezentów!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz