poniedziałek, 3 października 2011

Pozycjonowanie przydatne dla biznesu


Masz swoją stronę firmową? Często ludzie myślą, że po wykonaniu strony www, nagle ich biznes zacznie się niesamowicie rozkręcać. Jednak gdy przeglądamy statystyki, okazuje się, że stronę wyświetliło zaledwie kilka osób.

Dlaczego tak się dzieje? Czy Twoja strona jest ukryta?

Jest przynajmniej 10 czynników, które o tym decydują. Dziś dowiesz się o 3.

Po pierwsze konkurencja, która także ma swoje strony internetowe.
Po drugie Google prawdopodobnie nie zindeksował (nie odnalazł i nie zapisał w wynikach) Twojej strony internetowej.
Po trzecie Twoje strona prawdopodobnie nie była pozycjonowana.

W dobie powszechnego dostępu do internetu Google (największa przeglądarka - około 93% ruchu globalnego) staje się nieodzownym kanałem dotarcia do klientów. W dzisiejszych czasach dużo większe profity można uzyskać skupiając się na komunikacji z klientem w internecie, niż za pomocą tradycyjnych metod, typowych stacjonarnych punktów obsługi klienta. Pozostaje pytanie jak najlepiej dotrzeć do konsumenta za pomocą internetu? Pomocne może być tutaj właśnie pozycjonowanie.

 Jest to nic innego jak działanie prowadzące do "wyniesienia" Twojej strony na pierwsze miejsca wyszukiwarki (uwaga) na różne wpisywane w nią frazy. Pozycjonowanie jest stosunkowo tanią metoda marketingową, pod warunkiem, że znasz podstawy SEO. Jest to działanie o zasięgu długofalowym dzięki któremu możemy uzyskać dostęp do wyselekcjonowanej grupy klientów, która jest zainteresowana naszymi usługami. Dobranie odpowiedniego zwrotu jest tutaj bardzo ważnym aspektem.

Co składa się na dobrą pozycję?
1. Unikalna treść strony (zarówno tekst, jak i obrazki, multimedia itp.).
2. Ilość linków przychodzących.
3. Zasady SEO - odpowiednie rozmieszczenie poszczególnych elementów, tekstu, fraz kluczowych, a nawet formatowanie treści.

To trzy podstawowe rzeczy.

Możesz osobiście pozycjonować stronę poprzez żmudne i częste:
- dodawanie linków na fora internetowe,
- dodawanie strony do katalogów stron,
- dodawanie artykułów presell pages,
- linkowanie ze swojego Facebooka, NK (to też pomaga), blogów i innych stron,
- dodawanie linku na gg, skype, stopki w mailu itp.

Metod jest wiele. Pamiętaj, że nie należy spamować. Nie dodawaj strony o psach w blogu o samochodach, bo Google to cwana bestia. Za niewłaściwe pozycjonowanie i spam, może ukarać nas wydaleniem strony z wyników wyszukiwania.

Jeśli nie chcesz osobiście pozycjonować, warto zlecić to firmom pozycjonerskim.


Jeśli spodobał Ci się ten artykuł i chcesz więcej
A otrzymasz wiele ciekawych prezentów!

1 komentarz:

  1. Jeśli chce się prowadzić aktywnie biznes w sieci i poszerzać stale grono klientów to trzeba postawić na pozycjonowanie strony. Dla mnie to konieczność, a trzeba dodać, że są to działania długoterminowe i na ich efekty trzeba nieco poczekać. A do kogo się zgłosić? Duże doświadczenie w tym zakresie ma agencja Green Parrot. Obsługują firmy kompleksowo.

    OdpowiedzUsuń